Tanden.cz

[27.05.2008]

DEN OSMÝ

23.4.2008

Příjemné události také musí jednou skončit. Poslední den na Albergue se mi hned po ránu vybavovaly zážitky z včerejška. Byla to opravdu krátká noc na to abych mohl jen tak zapomenout. Někdo vstával a někdo ani nešel spát. Věci už jsme měli sbalené a proto zbýval čas jen na protření očí, hygienu a kvapné oblékání, protože sraz byl v recepci už o půl šesté ráno. Po ránu mi nikdy není moc do řeči a zvláště před rychlým přesunem spící Gironou na autobusové nádraží. Ještě vyzvedáváme balíčky s muffiny, čokoládami a dalšími potravinami ze skladu. Nemusíme kupodivu na nikoho čekat, asi se všichni těší zase domů, do svých starých zajetých kolejí. Obtěžkáni zavazadly se loučíme s recepční a vyrážíme do ulic.

Míjíme prázdné stánky trhovců na mostě připravené na svátek svatého Jiřího. Cesta je jednoduchá a loučí se s námi už jen semafory v nové části Girony. Autobus odjíždí v šest a my nemusíme nikterak spěchat a ani dlouho čekat. Na stanovišti čeká pouze pár lidí od pohledu letecký personál.
Příjezd na letiště a vstup do haly probíhá hladce. Načínáme Alberguevské balíčky jídla a stavíme se do fronty na odbavení. První zádrhel na cestě zpět je na světě při převažování zavazadel. Zjišťujeme, že jsme někteří přibrali na váze, tedy lépe řečeno naše zavazadla a už se rozdělujeme o váhu s ostatními. Nikomu se moc nechce připlácet za větší váhu. Nakonec jsme všichni prolezli a v pohodě jdeme do letadla. Odlet v osm hodin se blíží. Sedáme si všichni téměř ve stejné kombinaci jako jsme přiletěli do Girony.
Začíná stejná instruktáž letušek a stewardů o bezpečnosti při případné havárii, ale někteří už spíše spí než sleduji tento rituál. Nádherným počasím se s námi loučí Katalánsko a letadlo opouští runway. Let nad mořem, přímořskou částí Francie, Alpami a v konečné fázi Jižní Moravou je velmi příjemný. Brno se blíží, letadlo klesá a rychle dosedá na přistávací plochu. Všichni cestující spontánním potleskem děkují posádce za hladké přistání. Tak jsme 90 km od domova a zpět na české půdě.S myšlenkami v Lanškrouně čekám na svá zavazadla stejně jako ostatní a přemýšlím jak se co nejrychleji dostaneme domů. V hale ještě kupujeme lístky na autobus, loučíme se s těmi šťastnějšími pro které přijeli známí až do Brna. Český přesun začíná kombinací autobusem na vlakové nádraží v Brně a pak už jen čekáme na ten správný mírně zpožděný vlak.

Cesta pokračuje ještě vzpomínkami na prožité dny v Katalánsku. A co po ní zůstalo: krásný zážitek, 3000 fotografií, dvě hodiny videa a tento badmintonový zápisník, který právě končí.

Poslední den již nikdo neměl moc náladu na focení a proto níže najdete fotogalerii několika snímků, které připomínají zážitky.

Fotografie Pavel Fišer, Lucie Kopecká a Jiří Smejkal
Autor: Jiří Dinga
Zdroj: Jiří Dinga

Fotogalerie článku

Diskuze k článku

Diskuze neobsahuje žádné příspěvky.

Přidat příspěvek do diskuze

ověřovací obrázek

Ověřovací řetězec:

Kodex diskutéra

1. Do diskuze smí přispět každý návštěvník webu Tanden.cz, který neporušil Kodex disk­utéra.
  2. Smyslem diskuze je svobodné vyjadřování a výměna názorů. Její obsah nechceme cenzurovat, ale existují jistá zákonná opatření omezující obsah příspěvků.
  3. Diskutér nesmí propagovat rasovou, národnostní, náboženskou ani jinou nesnášenlivost či diskriminaci.
  4. Vulgární jazyk, urážky, pomluvy či ponižování jednotlivce či skupin osob je nepřípustné.
  5. Diskutér nesmí vyhrožovat ani zastrašovat násilím, ať již jednotlivci či skupinám lidí.
  6. Diskutér nesmí propagovat nezákonné činnosti či jinak společnosti škodlivé aktivity.
  7. Propagace komerčních aktivit a reklamy na výrobky není povolena. Je možné uvádět linky na webovské stránky, které souvisí s danou diskuzí, přímou propagaci prodeje produktů nepodporujeme.
  8. Šíření spamu na diskuzích není povoleno.
  9. Diskutér musí respektovat soukromí jiných osob – nesmí zveřejňovat jejich telefonní čísla, adresy či jiné soukromé informace.